Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Definities
1.1.   In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen in de volgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:
a.  Organizing Concepts: de gebruiker van deze algemene voorwaarden: Organizing Concepts gevestigd aan de Dreesstraat 3 te Sint-Oedenrode, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 91176417.
b.  klant: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon met wie Organizing Concepts de overeenkomst is aangegaan;
c.   overeenkomst: de overeenkomst tussen Organizing Concepts en de klant.

Artikel 2. Algemeen
2.1.   Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Organizing Concepts en de klant.
2.2.   Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op alle overeenkomsten met Organizing Concepts voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
2.3.   Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
2.4.   De toepasselijkheid van eventuele inkoop-­ of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5.   Indien een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Organizing Concepts worden vervangen, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
2.6.   Indien Organizing Concepts niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Organizing Concepts in welke mate dan ook het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.

Artikel 3. Aanbod
3.1.   Ieder aanbod van Organizing Concepts is vrijblijvend.
3.2.   Kennelijke fouten of vergissingen op de website, in overeenkomsten, offertes en e-mailberichten van Organizing Concepts binden Organizing Concepts niet.

Artikel 4. Kennismakingsgesprek, totstandkoming van de overeenkomst en looptijd
4.1.   Voordat werkzaamheden worden uitgevoerd, wordt met de klant een afspraak gemaakt voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek om de wensen en behoeften van de klant te bespreken. Na dit gesprek stuurt Organizing Concepts de klant per e-mail een voorstel met een schatting van het aantal sessies die nodig is om het organizing project van de klant te kunnen afronden. Besluit de klant om van de diensten van Organizing Concepts gebruik te maken, dan stuurt Organizing Concepts de klant via de e-mail de overeenkomst met het door de klant gekozen aantal sessies (en eventuele reis- en parkeerkosten).
4.2.   Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat Organizing Concepts de opdrachtbevestiging per e-mail naar de klant heeft verzonden.
4.3.   De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van het aantal sessies dat de klant heeft afgenomen en deze eindigt van rechtswege na afloop van de (laatste) sessie. Organizing Concepts hanteert geen uiterste termijn waarbinnen de afspraken voor de sessies, die binnen het afgenomen voordeelpakket vallen, gemaakt dienen te worden.

Artikel 5. Prijzen
5.1.   Alle prijzen zijn in euro’s. De prijzen staan vermeld op de website.
5.2.   De klant is de prijs aan Organizing Concepts verschuldigd die in de overeenkomst staat. Duidelijke fouten in de prijsopgave kan Organizing Concepts, ook nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, corrigeren.
5.3.   Organizing Concepts hanteert als werkgebied alle plaatsen die met de auto binnen 30 minuten enkele reis te bereiken zijn vanaf Sint-Oedenrode (5491 CH). Voor locaties buiten dit gebied geldt een tarief voor reiskosten van €0,23 per kilometer.
5.4.    Wordt een opdracht uitgevoerd in een gebied met betaald parkeren, dan zijn de kosten hiervan voor rekening van de klant.

Artikel 6. Betaling
6.1.   Indien de klant Organizing Concepts een opdracht heeft gegeven voor een losse organizing sessie, dan betaalt de klant die sessie direct na afloop. De klant kan middels een betaalverzoek betalen. Indien gewenst, kan Organizing Concepts de klant een kopiefactuur per e-mail toesturen.
6.2.   Bij de afname van meerdere sessies of een organizing pakket betaalt de klant het volledige bedrag van het betreffende pakket voor aanvang van de eerste sessie middels een betaalverzoek. Dit garandeert de bijbehorende pakketkorting.
6.3.   De kosten van de pakketten worden niet gerestitueerd.

Artikel 7. Aanschaf materialen en overige kosten
7.1.   Als de klant gebruik wil maken van de service van Organizing Concepts om voor de klant organizing materialen te kopen, zal de communicatie hierover via de mail plaatsvinden. Daarnaast is het mogelijk dat Organizing Concepts in opdracht van de klant overige kosten maakt. Heeft de klant een keuze gemaakt van de aan te schaffen materialen en/of indien overige kosten in opdracht van de klant zijn gemaakt dan schiet Organizing Concepts de kosten hiervan voor. De klant zal de kosten hiervoor bij de eerstvolgende sessie voldoen. Dit kan met een betaalverzoek.

Artikel 8. Uitvoering van de overeenkomst
8.1.   Organizing Concepts zal zich inspannen om de overeenkomst op een zorgvuldige en deskundige wijze uit te voeren in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap.
8.2.   Organizing Concepts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Dit houdt in dat Organizing Concepts geen garanties kan geven over het resultaat van de werkzaamheden.
8.3.   Het is de verantwoordelijkheid van Organizing Concepts om de situatie van de klant te analyseren en de klant te helpen veranderingen daarin aan te brengen om de doelen van de klant te behalen. Maar de klant blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het resultaat bij het toepassen van de adviezen die Organizing Concepts aan de klant geeft.
8.4.   Organizing Concepts zal nooit spullen van de klant weggooien zonder toestemming van de klant. Organizing Concepts helpt de klant om daarover beslissingen te nemen, maar de uiteindelijke beslissing neemt de klant zelf. Dus als opdrachtgever is de klant verantwoordelijk voor enig verlies of schade die voortvloeit uit het weggooien of vernietigen van papieren of spullen. Tevens neemt de klant de beslissing over de bestemming van de spullen die de klant wenst weg te doen.
8.5.   Organizing Concepts zal nimmer gehouden zijn werkzaamheden uit te voeren welke in strijd komen met haar professionaliteit, een recht van derden, een wettelijke plicht of hetgeen in het maatschappelijk verkeer betaamt.
8.6.   Indien Organizing Concepts een termijn heeft aangegeven waarbinnen zij de werkzaamheden zal uitvoeren, dan is deze termijn niet als een fatale termijn te beschouwen.

Artikel 9. Zelfstandig ondernemerschap
9.1.   Organizing Concepts verklaart de werkzaamheden uit te voeren in de zelfstandige uitoefening van haar bedrijf.
9.2.   Organizing Concepts is vrij te bepalen op welke wijze de opdracht wordt uitgevoerd en doet dit naar eigen inzicht, zonder ondergeschikt te zijn aan de klant.
9.3.   Organizing Concepts heeft het recht zich te laten vervangen door een derde.

Artikel 10. Verplichtingen van de klant
10.1. De klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, zaken en ruimtes waarvan Organizing Concepts aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig beschikbaar zijn.
10.2. De klant dient zich te onthouden van gedragingen welke het Organizing Concepts onmogelijk maakt de opdracht naar behoren uit te voeren.
10.3. De klant vrijwaart Organizing Concepts voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan de klant toerekenbaar is.
10.4. De klant is gehouden  Organizing Concepts direct te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.

Artikel 11. Verhuizing
11.1. Indien de klant verhuist, dan dient de klant daaraan voorafgaand zo tijdig mogelijk zijn nieuwe adres schriftelijk of via de e-mail aan Organizing Concepts door te geven.

Artikel 12. Verplaatsen van een afspraak
12.1. Organizing Concepts heeft het recht een gemaakte afspraak te verplaatsen indien zij, bijvoorbeeld wegens ziekte of familieomstandigheden, verhinderd is. De klant wordt daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.

Artikel 13. Wijzigen van de overeenkomst
13.1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
13.2. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, dan zal Organizing Concepts de klant hierover, indien mogelijk, van tevoren inlichten.

Artikel 14. Incassokosten
14.1. Indien de klant niet op tijd betaalt, dan stuurt Organizing Concepts de klant een betalingsherinnering. Geeft de klant geen gehoor aan de betalingsherinnering, dan kan Organizing Concepts de vordering uit handen geven. In een dergelijk geval worden overeenkomstig de Wet Incassokosten de buitengerechtelijke incassokosten aan de klant in rekening gebracht.

Artikel 15. Klachten
15.1. Organizing Concepts streeft naar 100% klanttevredenheid. Mocht de klant toch ontevreden zijn, dan ontvangt Organizing Concepts graag eerst een schriftelijk bericht, waarin de klant de redenen aangeeft waarom de klant ontevreden is. Organizing Concepts zal  binnen een redelijke termijn tijdens een kosteloze sessie (van een nader te bepalen duur) de nodige aanpassingen maken.
15.2. De klant dient klachten te sturen direct of uiterlijk binnen 5 werkdagen na de sessie. Dit kan per post naar adres: Dreesstraat 3, 5491 CH, Sint-Oedenrode en of per email: info@organizing-concepts.nl. Gebeurt dit niet binnen 5 werkdagen, dan gaat de klant akkoord met het afgeronde werk.
15.3. Mocht de klant nog steeds ontevreden zijn nadat Organizing Concepts terug is geweest om de punten op te lossen die de klant in haar klacht had uiteengezet, dan zal Organizing Concepts de klant het resterend aantal sessies van het afgenomen pakket (indien van toepassing) terugbetalen.

Artikel 16. Ontbinding en opschorting
16.1. Organizing Concepts is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt en de klant geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven indien nakoming blijvend onmogelijk is.
16.2. Organizing Concepts is bovendien bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden geëist dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
16.3. Indien Organizing Concepts na het sluiten van de overeenkomst gegronde reden heeft te vermoeden dat de klant haar (financiële) verplichtingen niet nakomt of kan nakomen, dan heeft Organizing Concepts het recht haar verplichtingen op te schorten of de overeenkomst middels een schriftelijke of elektronische verklaring te ontbinden.

Artikel 17. Aansprakelijkheid en verjaring
17.1. Organizing Concepts kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:
a.  een gebeurtenis, die in feite buiten haar macht ligt en dus niet aan haar doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 18;
b.  enige daad of nalatigheid van de klant, diens ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege de klant te werk zijn gesteld.
17.2. Organizing Concepts is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat Organizing Concepts is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
17.3. Organizing Concepts is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade, emotionele schade of schade die voortvloeit uit beslissingen die de klant, al dan niet in overleg met Organizing Concepts, heeft genomen. De klant blijft altijd verantwoordelijk voor de keuzes die de klant maakt. Tevens erkent de klant dat Organizing Concepts niet aansprakelijk is voor gevolg- of bedrijfsschade, gemiste besparingen en winst- of omzetderving.
17.4. Indien Organizing Concepts aansprakelijk mocht zijn voor welke schade dan ook, dan is de aansprakelijkheid van Organizing Concepts beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Organizing Concepts gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, dan is de aansprakelijkheid van Organizing Concepts beperkt, voor zover dat niet in strijd is met enige dwingendrechtelijke wetsbepaling, tot het factuurbedrag van de werkzaamheden waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
17.5. De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Organizing Concepts.
17.6. Als voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding geldt dat de klant na het ontstaan daarvan zo spoedig mogelijk de schade schriftelijk (per post of e-mail) aan Organizing Concepts heeft gemeld.
17.7. Alle rechtsvorderingen dient de klant binnen 1 jaar in te stellen als de klant niet tevreden is over de werkzaamheden dan wel het handelen van Organizing Concepts. Handelt de klant niet tijdig, dan verjaart de rechtsvordering.

Artikel 18. Overmacht
18.1. Onder overmacht dient o.a. te worden verstaan: ziekte, arbeidsongeschiktheid, ernstige ziekte van een naaste of vergelijkbare omstandigheid van de natuurlijke persoon die namens Organizing Concepts de overeenkomst uitvoert: weersomstandigheden, verkeersbelemmering, oorlog, terrorisme, rellen, diefstal, overheidsmaatregelen en brand.
18.2. Indien een periode van overmacht langer duurt dan zes maanden, dan zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk op te zeggen, zonder dat daardoor enige recht op schadevergoeding ontstaat.

Artikel 19. Geheimhouding en privacy
19.1. Organizing Concepts zal alle gegevens van de klant en informatie die verstrekt is door de klant vertrouwelijk behandelen.
19.2. Indien Organizing Concepts – op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak – gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden te verstrekken en Organizing Concepts zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Organizing Concepts niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
19.3. Organizing Concepts verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met haar privacyverklaring die op de website staat, zie Privacyverklaring.

Artikel 20. Geschillen, toepasselijk recht en bevoegde rechter
20.1. Als partijen een conflict hebben, is dit erg vervelend maar gaan partijen eerst op zoek naar een oplossing.
20.2. Op elke overeenkomst tussen Organizing Concepts en de klant en op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
20.3. Alle geschillen ter zake van overeenkomsten tussen de klant en Organizing Concepts worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Organizing Concepts gevestigd is. De klant heeft de mogelijkheid binnen 1 maand nadat Organizing Concepts schriftelijk een beroep heeft gedaan op dit artikel om voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen. 

Scroll naar boven